Slå ut någon gång då...

publicerat i Allmänt;

Jag har de senaste två veckorna haft ont i halsen till och från. På morgonen och kvällen har det vart som värst men det har ändå fungerat. Förra veckan var Mattias hemma med ont i kroppen och allmänt seg, just nu känns det som att det kommer bli min tur denna vecka. Jag önskar faktiskt lite att det skulle slå ut för det är så jobbigt att gå runt och känna sig halvdålig. 


Det värsta med mitt jobb är att om jag är sjuk så är det ju inte direkt någon annan som gör det som måste göras. Så är jag borta så är det jag själv som får slita för att komma ikapp sen. Detta har gjort att jag inte har så många sjukdagar per år och jag är bara hemma när jag verkligen måste. Ganska positivt för företaget kan jag tänka mig men det sliter nog lite mer på mig själv. Ibland önskar jag bara att jag skulle bli mer sjuk än att gå runt med dessa små förkylningar (som fortfarande går att jobba med) och symptom som aldrig bryter ut till något äkta. 

Nej imorgon blir det att trycka Ipren, käka vitaminer och dricka te. Nu ska jag sova så att kroppen får göra sitt för att bekämpa denna förkylning. Natti natti 😘

Kommentera inlägget här :